MYSELF, LIFE and FOOTBALL (^_^)

Frenzie

Sunday, December 19, 2010

Terlebih keyakinan diri,inilah akibat yer!!

Assalamualaikum semua (^_^)

di pagi ahad yang mulia nie..aku nak post something yang telah tarik perhatian aku..
Aku jumpa video nie dekat FB member aku..

korang cuba tengok dulu video nie..dan apa pendapat korang?

Tajuk dia...

It Gets Better in Malaysia:

Azwan Ismail "Saya Gay, Saya OK"





bagi aku..
dia nie dah terlebih keyakinan diri sendiri...
sampai dah tak boleh terima nasihat, pendapat atau apa-apa pun dari orang lain..

Padahal dia sendiri mengaku..
Mengenai Bangsanya...malah Agamanya jugak..

Aku sendiri pun dah tak faham macamana la dia nie boleh sampai jadi macam nie..

Keyakinan diri tu..memang satu benda yang penting bagi seseorang individu..
tapi kita harus ingat..
kita nie manusia..
tidak sempurna..dan pasti akan melakukan kesilapan..
jadi..terima lah nasihat, pandangan @ pendapat dari pihak lain..
terutama dari orang yang lebih tua dari kita..
sebagai dorongan untuk kita menjadi insan yang lebih baik..
bukan sahaja di mata manusia..tapi yang lebih penting..
dari penglihatan pencipta kita..
Allah S.W.T..

Aku sebagai saudara seagama..
Berharap sangat la pada kawan-kawan aku..
jauhi lah perkara-perkara yang terlarang macam nie..k..

dan akhir sekali..
marilah kita sama-sama berdoa moga2..Allah memberinya hidayah..
supaya kembali ke pangkal jalan..
Amin...



4 comments:

saiazuan said...

adoi.. agama da islam... pastu ngaku gay.. nabi x ngaku umat....

ajiem said...

yup.. mula2 pikir klu bangsa lain or beragama lain xpe jgk... tpi klu bangsa or agama lain buat mcm nie pon..aku rasa dieorang pon msti xleh terima org mcm nie.... mmmm..

Cik Mimie said...

erm, mcm2 hal skrg ni kn..
agama da cam x pnting bg dorg..haiiyaa!! semoga die mndpt hidayah dr Allah..amin

ajiem said...

yup..nme pon dh pnghjng zmn..
mcm nie la..
mudah mudahan kita x tergolong dlm mmbuat perkra2 mcm nie..

amin..