MYSELF, LIFE and FOOTBALL (^_^)
Blogged.my

Frenzie

Friday, February 4, 2011

Thanks Gary...

Assalammualaikum semua (^_^)

last entry pasal makan kan..ok sekarang tukar entry pasal bola balik..leh?
heee..

Entry kali nie agak sedih sikit ar..
coz one of our senior player at Man Utd has retired...sob sob..(-_-)
siapa yek?..dia adalah...

Gary Neville


Lahir pada 18 Feb 1975 di Bury,England..
mula mewakili Man Utd pada 8 Julai 1991...beraksi di posisi pertahanan..
telah beraksi sebanyak 602 perlawanan dan menjaringkan 7 gol...

mula menjadi pemain utama dan bermain bersama-sama Ryan Giggs, Paul Scholes, Nicky Butt, David Beckham dan Juga adiknya Philip Neville...

Diantara pencapaian bersama Man Utd..

Premier League : 1996/97, 1998/99, 1999/2000, 2000/01, 2002/03, 2006/07, 2008/09

FA Cup : 1995/96, 1998/99, 2003/04

League Cup ; 2005/06, 2009/10

Charity Shield : 1990, 1997, 2008

UEFA Champions League : 1998/99

International Cup ; 1999

FIFA Club World Cup : 2008

petikan ucapan Gary apabila mengumumkan pesaraan beliau..

"I have been a Manchester United fan all my life and fulfilled every dream I've ever had. Obviously I am disappointed that my playing days are at an end, however it comes to us all, and it's knowing when that time is and for me that time is now. I have played in the most incredible football teams, playing with some of the best players in the world as well as against them and I have been lucky to have been part of the team's achievements and the club's great success.
"There are so many people I want to thank and, of course, top of that list is Sir Alex. He has given me so many opportunities and countless support over the last 20 years - he is truly one of the greatest managers - and I have to thank him for that....
-  sumber Manutd.com

bagi aku.. Gary Neville nie memang seorang Captain dan Right-back yang terbaek ar..
muka tak nak ganas plak kan.. siapa la yang tak cuak..hee...
aku rasa memang elok jugak la die bersara coz die punya style of play pun dah kurang, tak macam Ryan Giggs.. nie sume disebabkan die lama jugak la injured..

yang best die nie..bab2 slide orang..no.1...pastu maki-maki..perghhh style..hehe..

niela diantara aksi-aksi ketika bersama Man Utd..







Papepun, Thanks k...coz you are with Man Utd until the end of your career..(^_^)

No comments: