MYSELF, LIFE and FOOTBALL (^_^)

Frenzie

Tuesday, November 30, 2010

MELAYU itu penting, tapi...ISLAM lebih penting...

Salam (^_^)

hari ini, aku bosan tengok berita dalam surat khabar..mne2 surat khabar citer benda sama..
pasal MELAYU..
ketuanan melayu la..pe la... 

aku tahu yang aku pun berbangsa melayu..masih mengunakan hak-hak istemewa melayu...
 tapi aku letih..serius.. 
pakcik-pakcik kat malaysia nie..tolong la.. 
orang lain duk tergelak tengok perangai korang nie.. 
pantang parti nie ckp..ade saja yang tak kene.. 
senang citer dua2 parti sama...

k..aku tanya.. apa pasal korang nak masuk POLITIK?..
pasal NEGARA?..AGAMA?...BANGSA?..
ke pasal nak POPULAR?..DUIT?..

aku tahu yang aku tak tahu apa sangat pasal politik..senang citer memang xnak tahu pon!!

tapi come on ar... please.. 

STOP IT!..

lebih baik korang fokus lebih macamana nak menerapkan ciri-ciri ISLAM dalam pemerintahan korang..
bukan sekadar cakap jer.. buat! buat!..OK!

jangan gadaikan agama kerana bangsa..

kerana agama lebih penting..itu yang menjadi jaminan di akhirat kelak..

if you can't change others...change yourself first.. insyallah.. everything gonna be ok..



- aku harap luahan aku yang x seberapa ini boleh menyedarkan pihak2 tertentu.. sedikit sebanyak dapat memperbaharui negara kita.. insyaallah...










No comments: