MYSELF, LIFE and FOOTBALL (^_^)
Blogged.my

Frenzie

Friday, June 17, 2011

Cuti @ Curi ??

Salam (^_^)

nampaknya, tak habis2 lagi masalah yang timbul yang membabitkan kerajaan kita sekarang..
kali nie lebih spesifik, iaitu melibatkan Kementerin Pelancongan..
aku pun tak tau nak salahkan siapa..individu? kumpulan? mmm..
mungkin ada aktiviti rasuah yang berlaku dalam kementerian tu..

bagi yang tak tahu lagi apa masalah tu..meh sini aku bagitau..

Terdapat satu fan page di Facebook yang direka oleh satu syarikat yang telah dilantik oleh
Kementerian Pelancongan..
tugas fan page tu adalah untuk mempromosi Cuti-Cuti Malaysia...

yang menjadi masalah nya adalah nilai rekaan fan page tersebut adalah bernilai

RM 1.8 JUTA

klik bawah untuk ke fan page tersebut..




bagi korang ia masuk akal tak?..
bagi yang dah biasa menggunakan Facebook, mesti semua tahu yang apa sahaja yang dibuat dalam Facebook nie semua nya PERCUMA..

pelbagai alasan yang tidak munasabah yang diberikan mengenai penggunaan sejumlah duit yang banyak tu,
oleh pihak Kementerian Pelancongan..

bagi rakyat Malaysia yang tak berpuas hati, ada yang turut mereka satu fan page yang diberi nama

 (sila klik untuk ke page tersebut)


mari kita buat perbandingan, pada masa entry aku nie ditulis...
orang ramai yang telah LIKE fan page bagi kedua2 fan page diatas..

CUTI-CUTI 1MALAYSIA - 36,274
CURI-CURI WANG MALAYSIA - 96,042

korang tengok.. perbezaan bagi fan page yang direka bernilai RM1.8juta...
dengan fan page yang direka dengan PERCUMA..

Korang sendiri boleh nilai kan...

ok..
akhir sekali..jom kita tengok video nie..
video mengenai Bantahan mengenai fan page tersebut, serta alasan yang diberikan oleh pihak 
Kementerian Pelancongan..



harap perkara-perkara macam nie tak berulang lagi...

2 comments:

ismail said...

1.8 million untuk ENAM (6) pages di facebook, bukan satu.

aku pun tak sokong, tapi fakta biar betul :)

anyway, pada aku isu ni tak menjadi sebesar ni kalau menteri tersebut pandai menjawab dan menerangkan kos apa yang terbabit.

masalahnya jawapan menteri2 ni tak cukup lengkap...

eh .. unikl student :P sama la :)

ajiem said...

6 pages or 6 application??..
aku search yg lg 5 pages xde pun..

so cmne skang?..
bg aku, nie maslh besar.. xkn nk tggu pggunaan wang yg slh smpi 1 billion bru jdi maslh besar?..
klu lg dibiar bnde2 cmni...t lg berleluasa...

aku pun xtau la die bg jwpn lengkp or x.. scre logik..x wajar duit sbyk tu digunakn utk bnde2 cmni..

ooo..unikl student gak yek.. (^_^)