MYSELF, LIFE and FOOTBALL (^_^)

Frenzie

Wednesday, August 11, 2010

Salam Ramadhan

Hadith :
Nabi s.a.w bersabda: "Apabila bermula malam yang pertama dari bulan Ramadhan….menyerulah Malaikat, katanya: "Wahai orang yang mencari dan berkehendakkan kebaikan: Tampillah mengerjakannya, dan wahai orang yang merasa mahukan kejahatan; berhentilah dari meneruskannya; dan (ketahuilah) Allah banyak membebaskan orang-orang yang dijanjikan dengan neraka daripada memasukinya."Seruan dan keampunan yang demikian, ada pada tiap-tiap malam (dalam bulan yang tersebut)."

(Abu Hurairah r.a)


Alhamdulillah.. selesai sudah aku bersahur untuk puasa pertama ramadhan kali ini. Ramadhan kali ini juga adalah ramadhan pertama aku kt kampus BMI.
Sedang menunggu subuh, aku terigatkan kenangan-kenangan bersahur bersama keluarga dan teman-teman aku kat politeknik. Rindu pulak rasa yer kat dieorg nie. (^_^) ..

Teringat macam-macam kenangan serta kisah bersahur dengan member..  paling best bila semua bangun lambat..
nak masak air lagi..fuh.. kelam kabut semua..haha.. bila dah azan subuh sekali pon..ada member aku sorang nie cakap " relax2...azan tak habis lagi nie.."(sambil menguyah makanan). haha..kiteorg pon follow jela la dia.. sikit lagi nak habis azan baru pergi bilik air basuh mulut...heee...


Ramadhan kali nie..aku harap semua amalan kita diberkati dan segala dosa2 kita diampunkan oleh NYA..
pada rakan-rakan aku, aku harap korang semua puasa penuh yer.. bila dah ingatkan orang,aku pon mesti kena puasa penuh kan.. harap2 dapat la puasa penuh..

(^_^).. pada yang ada kelas..jangan tido je yek masa bulan puasa nie.. nanti tertinggal kelas pulak.. hee..

No comments: